ada CCTV tau...

Nuffnang

PEMBACA DIHORMATI

Monday, June 3, 2013

Wabak yang menghancurkan generasi akan datang!!!

Tiiiiddddaaaakkkkkkk!!!! korang tau tak yang kita telah diserang wabak paling bahaya?? Ha.. mesti korang cakap taktahu kan?? sebenarnye korang tau laa..... serangan ini yang menyebabkan kita lalai dan mula leka.. Wabak ini mula penyerang semua peringkat golongan masarakat... Tak kira usia.. samada muda, tua, mahupon kanak-kanak.. Ia sebenarnya bukan sahaja menyerang negara kita ni, tapi menyerang seluruh dunia.. Bukak la mata korang besar-besar (jangan besar sangat, nanti tercabut pulak anak mata tu...heheehe)  lihat sekeliling korang.. Ada tak nada suara yang terdapat perkataan 'Gwiyomi'... Haaa.. itulah wabak yang sedang melanda kita sekarang ni.. Ia telah mula mempengaruhi semua di sekeliling kita ni.. korang nak contoh?? cuba korang bukak youtube dan 'type' gwiyomi.. Semua peringkat usia ada kat sana utk mempersembahkan tarian gwiyomi yang mengarot tu.. Yang paling bahaya tu, golongan artis juga turut diserang wabak tularan ini... (Ni dah parah ni...) Pada mulanya memang seronok.. tapi sebenarnya keseronokan itu yang akan menghancurkan generasi muda yang akan datang..

Tak percaya?? cuba korang tengok lirik dia yang pelik ni:

1 plus 1 equals Gwiyomi
2 plus 2 equals Gwiyomi
3 plus 3 equals Gwiyomi
4 plus 4 equals Gwiyomi too
5 plus 5 equals Gwiyomi too
6 plus 6 equals chu chu chu chu chu chu Gwiyomi
I’m Gwiyomi


Eeemmm.. Ni la potongan daripada liriknye.. Aku sendiri bila tengok lirik ni rasa nak marah je... Sape la cikgu diaorang yang ajar semua ni ye?? Pandai sangat cikgu ni.. Belajar kat 'U' mana ea??Korang ingat ini sesuatu yang baik ke untuk budak yang baru nak belajar?? (haaa.. tau pon 'tak') habistu, yang korang sokong bebudak ni buat video mengarot dan ajar sesuatu yang salah tu kenape?? Kita yang akan mencorakkan generasi yang akan datang.. Macam mana nak tangani masalah ni?? Eeemmm.. Setiap wabak pasti ada penawarnya.. betul tak??

So, marilah kita ubah lirik mengarut tu dengan yang bermanfaat sikit... Cuba tengok video ni:


Ni ha nak tunjuk lirik dia yang baru ni... hehehe


Syok wo ngaji dari melayan “We Chat” oh!
Disayang ummi abah, juga disayang Allah
Oppah dah pesan kalau khatam Quran
Akan dibelikan tora, dendang juga kasut roda
Kalau tak pandai ngaji nanti camana mau ‘nikah’?
            >NiKaH
Kena ajari isteri dan anak lepas ‘nikah’
            >NiKaH
Betulkan sebutan dan tajwid mereka
Barulah swiiiit tanpa diabetes


Listen up! Listes up! Oh...

Sapa mau comel? Gi ngaji!
Mau disayang Allah? Gi ngaji!
Mau dicinta Nabi?  Gi ngaji! Gi ngaji! Gi gi gi ngaji!
Mau jadi kiut? Gi ngaji!
Mau masuk syurga? Gi ngaji!
Mau dicium umi abi? Gi ngaji!
Yeaaahhhhhhhhhhh!!!!!!


Haaa... cam ni kan  best... sambil berseronok, kita berdakwah... lagu ni pon boleh digunakan untuk guru-guru yang mengajar sekolah tadika jugak.. Bersama-samalah kita membentuk generasi yang berjaya.... :-)
Post a Comment

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...