ada CCTV tau...

Nuffnang

PEMBACA DIHORMATI

Sunday, April 28, 2013

Masa untuk bersihkan apa yang 'KOTOR'





"POLITIK??? memang tak campur la!!!" Inilah aku.. Selama ini aku tak pernak nak ambil tahu pasal politik ni.. Sape yang bertanding?.. Dari parti mana?.. Menefestor yang dibentangkan.. memang aku tak ambil peduli langsung dan tak pernah ada rasa nak tahu.. Bagi aku, dunia politik ni 'TERLALU KOTOR'.. Sebab itulah aku sengaja mengosongkan jiwa aku dari penipuan dunia politik yang keji ini.. Namun, selepas aku jumpa video ni, aku agak tertarik dan bagaikan ditarik minatku untuk mendalami dunia politik ni..



Video ni membuatkan aku terfikir sekiranya semua orang kat Malaysia ni macam aku (tak ambil peduli dunia politik), macam mana Malaysia nak maju.. Sampai bila lagi rakyat akan ditipu? Mata rakyat di tutup dengan kebendaan dan darjat.. Sampai bila lagi semua ini akan berleluasa?.. Masyarakat di luar sana (terutama golongan muda) 'Wake up' kita kana manfaatkan hak untuk bersuara kita dalam memilih pemimpin.. Kita jangan jadi seperti lembu dicucuk hidung yang hanya mengikut aje.. Kita juga kena bangun dari mimpi dan kena ambil peduli pasal dunia politik ni (jangan jadi seperti katak bawah tempurung) agar kita dapat memilih pemimpin yang berwibawa.. :-)


Tunggu... Sebelum korang nak tinggalkan blog ni, try korang tengok video ni.. Jangan tengok kosong aje, tapi tengok dengan akal yang waras dan kata hati anda.. (Ada yang tersurat dan tersirat dalam video ni) Akhir kata dari saya, SELAMAT MENGUNDI!!!


Post a Comment

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...