ada CCTV tau...

Nuffnang

PEMBACA DIHORMATI

Tuesday, November 6, 2012

SEGMEN: 6 Perkara Tentang Aku...


Hye semua.. Aku baru sahaja menyertai Segmen "6 perkara tentang diri aku".. Aku sebenarnya dipertemukan dengan segmen ini oleh Miss Yu Kie.. Aku berterima kasih sangat kepada beliau kerana banyak memberi tunjuk ajar kepada aku untuk menghasilkan blog aku ini.. Dalam segmen ini, aku akan menceritakan sedikit sebanyak yang berkaitan diri aku.. Disini juga aku sertakan banner yang merupakan syarat untuk menyertai segmen ini (aku ambil dari blog Kina):


                                                                     Banner segmen

6 Perkara Tentang Aku

  1. Aku merupakan insan yang tergolong dalam kumpulan darah B Rh(D) Positif. Oleh itu, darah aku hanya dapat di dermakan kepada orang yang mempunyai darah B Rh(D) positif, dan darah AB Rh(D) positif. Manakala,Aku boleh menerima darah daripada Orang yang berdarah B Rh(D) positif, Darah B Rh(D) Negatif, Darah O Rh(D) positif, dan Darah O Rh(D) Negatif. Aku juga merupakan seorang yang penyabar, penyayang, juga seorang yang pendiam (itupun kalau aku bersama dengan orang yang aku tidak kenal).
  2. Semasa dibangku sekolah, aku pasti akan meletakkan cita-cita utama aku adalah untuk menjadi seorang Doktor apabila ditanya. Pada aku, Doktor itu merupakan orang yang paling penyabar dan mulia sekali kerjanya pada pandangan aku.(sebab memang jelas tugasnya merawat pesakit walaupun diherdik atau dimaki oleh pesakit semasa beliau menjalankan tugas)[Eg: kalau pesakit tidak dapat di selamatkan walaupun beliau telah cuba sedaya upaya untuk membantu, bagi ahli keluarga yang tidak dapat terima kenyataan, pasti akan meletakkan kesalahan pada insan yang bergelar Doktor.] Memang besar tanggungjawab yang di pikul oleh beliau. Sebab itulah, aku pandang tinggi sangat kepada orang yang bergelar Doktor.
  3. Aku menceburi aktiviti membaca novel ini semasa di sekolah menengah, aku mula membaca novel yang ada di rumah (semata-mata untuk meningkatkan mutu penulisan semasa peperiksaan) Alhamdulillah, aku tamat pengajian dengan memperoleh keputusan yang cemerlang bagi penulisan. Aku semakin berminat dengan bidang penulisan ini sehingga aku menanam impian untuk menghasilkan karya penulisan aku sendiri suatu hari nanti (Novelis).
  4. Zaman sekarang, bukan sesuatu yang janggal lagi bagi seorang lelaki bekerja di dapur. Sebagai contoh, nama yang tidak asing lagi dalam bidang kulinari iaitu Chef Wan, Chef Norman Musa, dan ramai lagi. Zaman sekarang, gelaran Chef bukan lagi tergolong pada kaum wanita, malah kaum adam juga mula bersaing untuk mendapatkan tempat dan gelaran tersebut. Aku memang suka memasak. Memang sejak kecil lagi aku suka membantu mak aku di dapur. Namun, tak semua jenis hidangan aku boleh lakukan. Aku hanya berminat terhadap pembuatan "pastry" sahaja. Ini kerana, aku mempunyai impian untuk menubuhkan kedai "pastry"  yang akan aku jadikan sebagai bisnes keluarga. Idola aku dalam bidang kulinari ini ialah Chef Liza (sebab beliau pakar dalam bembuatan pastry) dan Chef Norman Musa (kerana beliau mempunyai restoran sendiri di UK).
  5. Aku memang teringin sangat mahu melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.(kalau boleh nak jadi doktor pakar) Buat masa ini, aku hanya menetapkan 4 negara yang antara menjadi pilihan untuk aku melanjutkan pelajaran. Antara negaranya ialah Korea, Jepun, London, dan India utara. Aku berharap supaya suatu hari nanti, aku dapat melanjutkan pelajaran diantara salah sebuah negara tersebut.
  6. Seperti mana insan lain, aku juga mempunyai perancangan perkahwinan yang aku idamkan. Aku begitu tertarik dengan pertemuan kedua mempelai Irma Hasmie dengan Redza Shah Azmeer. Mereka dipertemukan jodoh di tanah suci semasa mengarjakan Umrah. Memang itulah pertemuan jodoh yang indah sangat bagi aku. Namun, bak kata pepatah " kita hanya merancang, Tuhan yang menentukannya". So, kita hanya perlu menadah tangan agar dipertemukan jodoh yang diredhai-Nya. Konsep perkahwinan pula, aku mahukan konsep tamn. ( jauhnye fikir... Matila nak kumpul duit).


Ha, itulah sedikit sebanyak perkara tentang aku. Kata orang, "tak kenal maka tak cinta". So, sampai disini ajalah aku dapat menceritakan tentang diri aku. Sebelum aku melabuhkan tirai untuk penulisan aku hari ini, aku nak ajak kau orang joint segment ni<..........>



6 comments:

wiTch yU KiE... said...

wah...terharu nye....
mana ad tunjuk ajar...skit2 jew la adudu...^^,

Unknown said...

Betul... Miss yU KiE dah banyak bantu dan beri tunjuk ajar... Tq sangat2... jasa anda akan di kenang sampai bila2.. ;-)

wiTch yU KiE... said...

haha..yela kwn..wlcm3...^_^

Unknown said...

huhuu

kinara kinatara said...

thanks sebab sudi join..n maaf sebab lambat terjah..huhu...moga segala y7ang di cita2kan akan tercapai..:)

Unknown said...

welcm... Amin... :-)

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...